Oldal kiválasztása

A csere, és a csere állapotok

 

A csere azt jelenti, hogy valami kapott dologért adunk valamit. Valami értékeset cserélünk el valami értékesért. A csere sokféleképpen mehet végbe. Leggyakrabban a pénz segítségével történik. Pl.: 500 Ft-ért veszek egy kg kenyeret.

 

4 féle csere állapotot különböztetünk meg.

 

Bűnözői csere: a csoport, beszedi a pénzt, de nem szolgáltat semmit cserébe. Nem kapod meg a kifizetett szolgáltatást/ terméket a pénzedért. Pl.: megrendelsz valamit on-line, a pénzt levonják a kártyádról, majd nem kapod meg a terméket. Ez a bűnözök gondolkodás módja.

 

Részleges csere: a csoport felveszi a rendeléseket, vagy a pénzt a különféle termékekre/ szolgáltatásra, és azután leszolgáltat belőlük egy részt, vagy egy elferdített változatát annak, amit rendeltél. Egy bejárónő a fizetéséért cserébe vállalja, hogy kitakarítja a lakást, bevásárol és kivasalja a ruhákat. De csak a lakás kitakarítást csinálja meg, a másik kettőt nem. Akkor ez egy részleges csere, kevesebbet nyújtott, mint amit kifizettek neki.

 

Tisztességes csere: amikor felvesszük a rendeléseket és a pénzt, és pontosan azt szolgáltatjuk, amit rendeltek. A legtöbbsikeres üzlet és tevekénysége a „tisztességes csere” alapján működik. Pl.: kifizeted a sportcipő árát és megkapod a sportcipőt.

 

Bőséges csere: Amikor többet adunk, mint amit elvárnak, mint amit fizettek.  Értékesebbet adunk, mint amennyi pénzt kaptuk. Pl.: egy étteremben vacsorázol a pároddal, és a pincér leveszi a kabátodat, az asztalhoz kísér, kedves és mosolygós, gyertyát gyújt az asztalnál, esetleg még egy szál virág is oda van készítve az asztalra. Ez bőséges csere, mert kifizeted a vacsorát, de cserébe kapsz sok olyan pluszt, ami miatt jól érzed magad, és máskor is szívesen visszamész.

 

A negyedik csere állapot a legelőnyösebb. Így kell megpróbálni működni. Próbáljunk meg jobbat adni annál, mint amit várnak tőlünk. Többet adni, mint amit rendeltek, mindig próbáljunk meg a reméltnél jobb eredményt nyújtani.

 

Minél bőségesebb egy csere annál jobb véleménnyel leszünk a terméket/ szolgáltatást adóról. Egy bőséges csere jó PR mindig arról, aki adja. Ezért minden esetben törekedjünk a bőséges cserére, mert így lesznek az ügyfeleink (szülők, gyerekek, iskola igazgatók…) elégedettek.

 

Az, hogy egy cég, egy dolgozó milyen cserét nyújt az ügyfeleknek az etika területére tartozik. Egy tisztességes és becsületes cég, egyesület, egyén minimum „tisztességes cserében” van az ügyfeleivel. Törekedj erre Te is!

error: Content is protected !!